Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.02.2008 13:38 - Старецът и кучето
Автор: dodo73 Категория: Изкуство   
Прочетен: 1425 Коментари: 4 Гласове:
0



Биеше жестоко

със тояга

и с ритник,

и със трепереща ръка…

И раняваше дълбоко -

не с камшик -

със викове раздираше плътта.

Старец – грохнал уж,

с душа под наем,

но жестокост насъбрал.

Вика,

псува,

бие,

рита…

Като звяр се разбеснял.

 

В миг притихна.

Умори се…

На бастуна се подпря.

И ме гледа –

аз изтръпвам!...

той пък – клати ми глава:

„Псе” било… „Не заслужава

да го галиш със ръка.

Кучето според тояга скача” –

смее се с беззъбата уста.

 

Просълзих се.

И заплаках.

Старецът ми махна със ръка:

„Нищо не разбираш, моме.

Млада още си – зарад това.”

Гледах кучето с тревога.

Дишането учестено бе.

И не вярвах…

Не, не мога

да съм с каменно сърце.

 

Уж човекът бил разумен…

И хуманен при това…

Този свят - жесток, безумен! –

с вихър в миг се завъртя…

Кучето лежи и стене.

Старецът подпрял глава

на бастуна безхаберно дреме

и премлясква със уста.

 

Господи, кажи ми утре

как да му подам ръка?!

Старецът не беше старец.

Беше звяр.

А кучето бере душа…

 

Гледам към небето

и молитва тихо шепна…

Нещо жегна ме в сърцето –

дядото за миг потрепна.

И подпрял глава в стената

бавно се отпусна във тревата…

 

Виеха сирени в мрака.

Никой дядото не чака.

Приближават силуети

със носилки във ръцете.

Дядото в едната сложиха.

Кучето във другата положиха.

Старецът и кучето –

в една посока…

 

Истината понякога

е ужасно жестока!...

 




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. bizcocho - tvarde jestoka e tazi istina!!!
24.02.2008 16:18
ujasno e,kogato 4ovek zagubi predstava i kontrol v dadenata mu ot nqkogo vlast!
gorkoto bezza6titno haivan4e...!!!
ot stihat ti boli!!!
maistorstvoto na peroto e neveroqtno!!!kartinata ojivqva!!!
цитирай
2. rujena - Жестокост винаги е имало,за жалост,
27.02.2008 00:18
и който е жесток към животните,обикновено е жесток и с хората.
Харесва ми стиха ,посланието му,силата му и това,че провокира размисъл.
Поздрав!
цитирай
3. dodo73 - Благодаря ти, bizcocho!
27.02.2008 00:31
Човекът ламти за власт, така е... :(
Но няма власт над Природата! Възмездието е по-силно от всичко!
Истината за жестокостта е многопластова...
цитирай
4. dodo73 - Ружена!
27.02.2008 00:39
Твоят коментар е чест за мен! Сърдечно ти благодаря!
"Който е жесток към животните,обикновено е жесток и с хората" - неоспорима истина!
Жестоката истина: човекът вдига ръка срещу "най-верния си приятел"..., а ако "приятелят" имаше сили, пак щеше да се сгуши в краката, които са го ритали, и да близне ръката, която го е удряла... а всъщност... човекът и животното докрай остават заедно... и в "една посока"... :(
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: dodo73
Категория: Изкуство
Прочетен: 236294
Постинги: 149
Коментари: 358
Гласове: 3713
Архив